Zwroty, wymiany i reklamacje

Warunki zwrotu biżuterii Bellamente

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy Klient nabywający towar, może go zwrócić bez podania przyczyny w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia zakupionego przedmiotu, załączając odpowiednie oświadczenie na piśmie („Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” – plik przeznaczony do wydruku poniżej treści).

Oświadczenie należy wysłać listem poleconym lub załączyć do przesyłki ze zwracaną biżuterią (oryginał pisma z podpisem). Wcześniej można wysłać podpisany skan drogą mailową, jednak nie zwalnia to z przesłania oryginału dokumentu później wraz ze zwracaną biżuterią, ponieważ jako Sprzedawca potrzebuję dokumentacji księgowej z podpisem Kupującego. O zachowaniu 14-dniowego terminu decyduje data dostarczenia przesyłki przez Pocztę Polską lub Kuriera na wskazany przez Ciebie adres.

Zwracana biżuteria nie może nosić oznak użytkowania ponad wynikające z czynności zwykłego zarządu rzeczą.* Zwracany towar musi być kompletny i w miarę możliwości, zapakowany w oryginalne opakowanie.

* zwykły zarząd rzeczą – czyli co może zrobić konsument z towarem, a następnie go odesłać w ramach odstąpienia od umowy:

  1. rozpakowanie rzeczy z oryginalnego opakowania,
  2. przymierzenie rzeczy,
  3. sprawdzenie jakości rzeczy poprzez jego dotyk, sprawdzenie wytrzymałości,
  4. stwierdzenie braku istnienia mechanicznego uszkodzenia czy usterki rzeczy.

Zwracając zakupione produkty, zobowiązujesz się do jak najlepszego zabezpieczenia przesyłki ze zwracaną biżuterią przed zniszczeniem w transporcie (pudełko i folia/koperta bąbelkowa) oraz nadania jej jako przesyłka polecona lub wysłania jej poprzez firmę kurierską na adres: Magdalena Gołba, ul. Zwierzyniecka 24/A107, 31-105 Kraków (proszę o opisanie przesyłki jako „rękodzieło”). Zwrot biżuterii na podany adres powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od momentu odstąpienia od umowy sprzedaży (tj. od dnia nadania oświadczenia o odstąpieniu).

Po otrzymaniu przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Klientowi niezwłocznie (lecz nie później niż w terminie 7 dni), zostanie zwrócona kwota o równowartości zwracanej biżuterii oraz koszty dostawy przedmiotu do Klienta, jeżeli Klient je uiścił. Koszty dostawy przy zwrocie biżuterii (przesyłkę do Sprzedawcy) ponosi Klient.

Zwrot biżuterii – dokument do pobrania i wydruku:
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY (pdf)

Warunki reklamacji i wymiany biżuterii w Bellamente

Ja, jako Sprzedawca jestem zobowiązana dostarczyć Tobie przedmiot wolny od wad. Jeżeli stanie się inaczej, to z tytułu wady fizycznej, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Reklamacja może być złożona pisemnie listem poleconym na adres firmy lub drogą mailową (dane podane na dole strony).

Według polskich przepisów, nabywasz wtedy prawo do tzw. gwarancji z tytułu rękojmi, w ramach której, możesz wybrać jeden z poniższych sposobów reklamacji:

  1. obniżenie ceny (obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości produktu po wykryciu wady),
  2. usunięcie wady (jeśli naprawa produktu jest możliwa),
  3. wymiana rzeczy na wolną od wad (ja ponoszę wszelkie koszty z tego tytułu), przy tym dołożę wszelkich starań, aby produkt był jak najbardziej podobny do reklamowanego,
  4. odstąpienie od umowy.

Abyś mógł/mogła skorzystać z ww. uprawnień musisz dokonać tzw. aktów staranności, co oznacza:
– zbadanie dostarczonej biżuterii
– zawiadomienie mnie o wykrytych wadach (określając je jak najprecyzyjniej). Jeśli ciężko określić pisemnie, można również telefonicznie się doradzić jak określić to w piśmie: +48 880 964 274
– zgłoszenie pisemne Reklamacji jak wyżej wspomniałam, na adres firmy lub drogą mailową (plik do wydruku znajdziesz na dole strony).

Reklamacji nie podlega zniszczenie biżuterii przez jej złe użytkowanie (wynikające ze złego jej przechowywania lub noszenia). Przykłady złego przechowywania lub noszenia biżuterii:
– przechowywanie łańcuszków razem luzem co skutkuje ich splątaniem, a w rezultacie zerwaniem lub miejscowym osłabieniu ich ciągłości
– zarysowanie przedmiotu, np. przy noszeniu na plaży (w tym zapchanie szczelin piaskiem),
– inne mechaniczne uszkodzenie, np. zerwanie bransoletki, czy wygięcie jakiegoś elementu podczas wykonywania czynności narażających biżuterię na zepsucie,
– kontakt z perfumami i środkami chemicznymi. Pamiętaj, najpierw perfumy, później zakładanie biżuterii, a do sprzątania ściągamy pierścionki i bransoletki.
– przechowywanie jej w miejscach o zbyt dużym dostępie do światła, wilgoci i powietrza (zwłaszcza zanieczyszczonego) lub z inną biżuterią (np. sztuczną). Te wszystkie czynniki wpływają na czernienie lub żółknięcie srebra. Warto wiedzieć, że proces ciemnienia srebra jest procesem naturalnym. W końcu nosząc ją nie ograniczymy powyższych czynników całkowicie. Jednak, aby zachowała jak najdłużej swój pierwotny wygląd należy przynajmniej stosować się do odpowiedniego jej przechowywania i odświeżać ją regularnie.

Zgłoszenie reklamacji – dokument do pobrania i wydruku:
FORMULARZ-REKLAMACJI (pdf)

Adres do reklamacji lub zwrotu:
Magdalena Gołba
ul. Zwierzyniecka 24/A107
31-105 Kraków

Adres e-mail:
pytania@bellamente.pl