INFORMACJE


Najczęściej zadawane pytania
Czas realizacji i wysyłka
Zwroty, wymiany i reklamacje


Najczęściej zadawane pytania:

Czy można złożyć zamówienie indywidualne na biżuterię według własnego pomysłu?

Nie. Zamówienia indywidualne ustalane według własnych projektów przechodzą do historii wraz ze zmianą nazwy z Gapula handmade na Bellamente. W tym momencie możliwe będą jedynie zamówienia biżuterii widocznej w sklepie. Pozostawiam jednak możliwość modyfikacji niektórych elementów biżuterii, jak np. wybór kamieni czy zmiana drobnych elementów (np. bigli w kolczykach).

Czym jest zamówienie indywidualne w Sklepie Bellamente?

W sklepie Bellamente możesz spotkać się z określeniem „zamówienie indywidualne (czas realizacji ustalany indywidualnie)”. W swojej ofercie będę udostępniać artystyczne projekty z unikatowymi kamieniami (niepowtarzalnymi egzemplarzami). Oznacza to, że zdjęcie produktu jest przykładem prezentującym projekt lecz oprawiony w nim kamień będziesz mógł/mogła sobie wybrać spośród propozycji jakie do Ciebie wyślę.

Czym jest modyfikacja produktu i w jaki zakres ona obejmuje?

Na stronie sklepu udostępniam w standardzie różne opcje modyfikacji produktów, które obejmują wybór dotyczący rozmiarów (rozmiar pierścionka, długość bransoletki, długość naszyjników oraz łańcuszków do wisiorków oraz możliwość dokupienia przedłużek do łańcuszków, aby umożliwić ich regulację). Ponadto, dopuszczam możliwość zmiany na życzenie takich elementów jak rodzaj zapięcia bransoletki lub zmiana bigli (zawieszek na kolczyki z zamkniętych na otwarte lub odwrotnie lub zamontowania cieńszych jeśli grube są dla Twoich uszu problemem). W tym celu jednak musisz napisać do mnie notatkę do zamówienia z takim życzeniem.

Mam własne kamyczki lub muszelki i chciałabym je oprawić. Czy jest to możliwe?

W tym momencie jest to możliwe tylko w przypadku, jeśli gabaryty, kształt lub rodzaj szlifu kamienia pozwala na zastosowanie go w dostępnych w sklepie ofertach. Przykładowo, pierścionek Zorza Polarna bazuje na kamieniu w kształcie owalnym o szlifie kaboszonowym (z jedną płaską ścianką pod spodem). Posiadając kamień o podobnym kształcie i gabarytach, prawdopodobnie będę w stanie wykonać taki projekt z Twoim kamieniem. 🙂 Przed zamówieniem takiego produktu z własnym kamieniem, najpierw napisz do mnie wiadomość z zamieszczonym zdjęciem kamienia (nie każdy będzie się nadawał ze względu chociażby na kruchość, dlatego musi przejść najpierw weryfikację).

Czy jest możliwość zapakowania produktu w ozdobne pudełeczko na prezent?

Tak. Każdorazowo biżuteria marki Bellamente pakowana jest w ozdobne, eleganckie pudełeczko jubilerskie. W tym momencie są to pudełeczka grafitowe bez logo. Za niedługo ich miejsce zastąpią czarne pudełeczka z logo Bellamente. W przyszłości będę chciała rozszerzyć ofertę o wybór różnorodnych opakowań i możliwość zakupienia torebeczek prezentowych, ale to jeszcze przed nami. 🙂

Często mam uczulenie na biżuterię, czy znajdę coś dla siebie w ofercie Bellamente?

Tak, biżuteria Bellamente tworzona jest ze srebra próby 925. Jest to materiał od sprawdzonych dostawców, a wielokrotne badania jego stopu w Urzędzie Probierczym potwierdzają jego jakość. Srebro to nie zawiera niklu ani ołowiu, które mogłoby uczulać. Jeśli jednak masz wyjątkowo mocne uczulenie, nawet na srebro, wtedy polecam Ci produkty złocone. W mojej pracowni postawiłam na wysoką jakość złocenia i zależnie od produktu, powłoka 24-karatowego złota jest 3-krotnie lub 4-krotnie grubsza od powłok zwykle stosowanych przez konkurencję.

Czy możliwe jest zamówienie produktu ze złota?

Jeszcze nie. Będę informować o takiej możliwości w newsletterze i mediach społecznościowych, więc jeśli czekasz na tę możliwość, to zachęcam cie do śledzenia tych kanałów. 🙂 Będę wprowadzać tę możliwość na 100%, to tylko kwestia czasu.

Czy w Bellamente można naprawić/odnowić swoją biżuterię?

Nie. O ile nie jest to biżuteria Bellamente, to nie ma takiej możliwości. Nie lutuję łańcuszków i nie naprawiam biżuterii z innych sklepów czy od innych projektantów. Jeśli chcesz jednak odnowić czy np. zmienić długość bransoletki zakupionej u mnie jakiś czas temu lub jeśli biżuteria ode mnie doznała jakiego uszkodzenia mechanicznego – zgłoś się do mnie. Każda usługa wyceniana jest indywidualnie. Ja najlepiej znam swoje produkty i wiem jak je naprawić i dopieścić, aby cieszyły oko jak najdłużej. 🙂

Chciałabym wymienić element w biżuterii na inny (sztyfty na bigle, lub zapięcie bransoletki). Czy jest to możliwe?

Tak, jest to możliwe. Wystarczy, że napiszesz do mnie wiadomość z zapytaniem. Jeśli chcesz zmienić bigle angielskie (zawieszki na kolczyki z zamknięciem) na bigle otwarte, to możesz zamieścić notatkę do zamówienia z takim życzeniem. Jeśli jednak potrzebujesz dużej zmiany (która dla mnie oznacza konieczność lutowania), np, chcesz zmienić bigle na sztyfty, wtedy napisz do mnie zanim dokonasz zamówienia, gdyż nie przy każdym projekcie taka modyfikacja będzie możliwa.


Czas realizacji i wysyłka

Statusy widoczne w Sklepie dotyczące czasu realizacji:

W sklepie za pomocą tagów produktów, określona jest dostępność produktów oraz czas realizacji zamówień w przypadku ich niedostępności. Są one widoczne w panelu bocznym sklepu w dziale „Dostępność produktów”. Wyszczególniono tymi tagami kilka kategorii produktów według aktualnej dostępności (zależnie od zmian w stanach magazynowych przypisanie produktów do różnych kategorii może się zmieniać):

  • „Dostępne od ręki (1-2 dni robocze)”:
    Są to produkty dostępne „od ręki“, które Sprzedawca posiada gotowe do zapakowania i wysłania. Na kartach poszczególnych produktów oznaczonych tym tagiem (nad guzikiem „dodaj do koszyka”) widnieje zielony status o treści: „Na stanie (wysyłka w ciągu 1-2 dni roboczych)“.
  • Realizacja 2-14 dni roboczych (tagi: 2-4 dni, 3-6 dni, 5-10 dni lub 10-14 dni (roboczych)):
    Są to produkty wyprzedane, których nie ma aktualnie na stanie. Jest możliwość ich ponownego zamówienia (standardowo, poprzez funkcję „dodaj do koszyka”), jednak czas realizacji będzie nieco wydłużony. Sprzedawca do ich wykonania posiada wszelkie dostępne materiały, dlatego czas realizacji jest określony szczegółowo. Długość ustalonych czasów realizacji jest zależny od stopnia skomplikowania projektów do wykonania. Na kartach poszczególnych produktów oznaczonych tym tagiem (nad guzikiem „dodaj do koszyka”) widnieje zielony status o treści: „Dodaj do koszyka z czasem realizacji widocznym w opisie”.
  • „Zamówienie indywidualne (czas ustalany indywidualnie)”:
    Produkty z tym tagiem podlegają indywidualnym uzgodnieniom czasu realizacji dla każdego Klienta. Są to produkty, posiadające elementy unikatowe (zwykle są to niepowtarzalne egzemplarze kamieni), których Sprzedawca aktualnie nie posiada i potrzebuje zdobyć materiały u dostawców lub posiada, ale musi uzgodnić z Kupującym wybór konkretnego elementu przed wykonaniem biżuterii. Na kartach poszczególnych produktów oznaczonych tym tagiem (nad guzikiem „dodaj do koszyka”) widnieje zielony status o treści: „Dodaj do koszyka z czasem realizacji widocznym w opisie”.

Czas rozpoczęcia realizacji liczony jest od chwili zmiany statusu zamówienia na „w trakcie realizacji”.

Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.

Sposoby i koszt dostawy:

  • Koszty dostawy Towarów podane są do wiadomości Kupującego przed wysłaniem przez niego Zamówienia.
  • Koszt dostawy związany jest z wyborem sposobu dostawy przez Kupującego.
  • Kupujący ma do wyboru kilka możliwości sposobu dostawy, w tym:
    • Dostawa kurierem (DPD lub InPost), czas dostawy wynosi zwykle 1 dzień od nadania przesyłki,
    • Dostawa do paczkomatu InPost, czas dostawy wynosi zwykle 1-2 dni od nadania przesyłki,
    • Przesyłka za pobraniem (drogą kurierską DPD, InPost), czas dostawy wynosi zwykle 1-2 dni od nadania przesyłki,
    • Obiór osobisty w Krakowie na ul. Zwierzynieckiej po zmianie statusu zamówienia na „zrealizowane”- Sprzedawca poinformuje o możliwości odbioru zamówienia pod wskazanym adresem od konkretnej daty i godziny.
  • Dostawa Towarów ogranicza się wyłącznie do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • W przypadku, gdy przy odbiorze Towaru Kupujący stwierdzi uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, niekompletność przesyłki, niezgodność zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia, jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki i niezwłocznego powiadomienia Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji.
  • Jeśli jest to możliwe Kupujący może w razie uszkodzeń sporządzić protokół uszkodzeń w obecności przedstawiciela Dostawcy (np. kuriera). Przyspieszy to postępowanie reklamacyjne, ale nie jest niezbędne do dochodzenia roszczeń.

Darmowa dostawa:

Koszty dostawy Towarów widoczne są w Sklepie po dodaniu produktów do koszyka. Na górze strony każdorazowo pojawia się informacja, jakiej kwoty brakuje, aby spełnić warunki darmowej wysyłki. Dodając kolejne produkty do koszyka, suma koszyka przelicza się automatycznie (natomiast zmieniając ilość produktów w rubryce, należy nacisnąć przycisk „aktualizuj koszyk”), a koszty wysyłki zostają aktualizowane. W chwili obecnej, spełniając poniższe warunki, można spodziewać się następujących cen przesyłek (niezależnie od wybranej formy dostawy):

  • suma koszyka do 300 zł – ceny standardowe
  • suma koszyka w przedziale 300-400 zł – ceny obniżone
  • suma koszyka powyżej 400 zł – darmowa wysyłka

Odbiór osobisty w Krakowie na ul. Zwierzynieckiej, niezależnie od kwoty zamówienia jest bezpłatny.


Zwroty, wymiany i reklamacje

Warunki zwrotu biżuterii Bellamente

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy Klient nabywający towar, może go zwrócić bez podania przyczyny w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia zakupionego przedmiotu, załączając odpowiednie oświadczenie na piśmie („Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” – plik przeznaczony do wydruku poniżej treści).

Oświadczenie należy wysłać listem poleconym lub załączyć do przesyłki ze zwracaną biżuterią (oryginał pisma z podpisem). Wcześniej można wysłać podpisany skan drogą mailową, jednak nie zwalnia to z przesłania oryginału dokumentu później wraz ze zwracaną biżuterią, ponieważ jako Sprzedawca potrzebuję dokumentacji księgowej z podpisem Kupującego. O zachowaniu 14-dniowego terminu decyduje data dostarczenia przesyłki przez Pocztę Polską lub Kuriera na wskazany przez Ciebie adres.

Zwracana biżuteria nie może nosić oznak użytkowania ponad wynikające z czynności zwykłego zarządu rzeczą.* Zwracany towar musi być kompletny i w miarę możliwości, zapakowany w oryginalne opakowanie.

* zwykły zarząd rzeczą – czyli co może zrobić konsument z towarem, a następnie go odesłać w ramach odstąpienia od umowy:

  1. rozpakowanie rzeczy z oryginalnego opakowania,
  2. przymierzenie rzeczy,
  3. sprawdzenie jakości rzeczy poprzez jego dotyk, sprawdzenie wytrzymałości,
  4. stwierdzenie braku istnienia mechanicznego uszkodzenia czy usterki rzeczy.

Zwracając zakupione produkty, zobowiązujesz się do jak najlepszego zabezpieczenia przesyłki ze zwracaną biżuterią przed zniszczeniem w transporcie (pudełko i folia/koperta bąbelkowa) oraz nadania jej jako przesyłka polecona lub wysłania jej poprzez firmę kurierską na adres: Magdalena Gołba, ul. Zwierzyniecka 24/A107, 31-105 Kraków (proszę o opisanie przesyłki jako „rękodzieło”). Zwrot biżuterii na podany adres powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od momentu odstąpienia od umowy sprzedaży (tj. od dnia nadania oświadczenia o odstąpieniu).

Po otrzymaniu przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Klientowi niezwłocznie (lecz nie później niż w terminie 7 dni), zostanie zwrócona kwota o równowartości zwracanej biżuterii oraz koszty dostawy przedmiotu do Klienta, jeżeli Klient je uiścił. Koszty dostawy przy zwrocie biżuterii (przesyłkę do Sprzedawcy) ponosi Klient.

Zwrot biżuterii – dokument do pobrania i wydruku:
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY (pdf)

Warunki reklamacji i wymiany biżuterii w Bellamente

Ja, jako Sprzedawca jestem zobowiązana dostarczyć Tobie przedmiot wolny od wad. Jeżeli stanie się inaczej, to z tytułu wady fizycznej, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Reklamacja może być złożona pisemnie listem poleconym na adres firmy lub drogą mailową (dane podane na dole strony).

Według polskich przepisów, nabywasz wtedy prawo do tzw. gwarancji z tytułu rękojmi, w ramach której, możesz wybrać jeden z poniższych sposobów reklamacji:

  1. obniżenie ceny (obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości produktu po wykryciu wady),
  2. usunięcie wady (jeśli naprawa produktu jest możliwa),
  3. wymiana rzeczy na wolną od wad (ja ponoszę wszelkie koszty z tego tytułu), przy tym dołożę wszelkich starań, aby produkt był jak najbardziej podobny do reklamowanego,
  4. odstąpienie od umowy.

Abyś mógł/mogła skorzystać z ww. uprawnień musisz dokonać tzw. aktów staranności, co oznacza:
– zbadanie dostarczonej biżuterii
– zawiadomienie mnie o wykrytych wadach (określając je jak najprecyzyjniej). Jeśli ciężko określić pisemnie, można również telefonicznie się doradzić jak określić to w piśmie: +48 880 964 274
– zgłoszenie pisemne Reklamacji jak wyżej wspomniałam, na adres firmy lub drogą mailową (plik do wydruku znajdziesz na dole strony).

Reklamacji nie podlega zniszczenie biżuterii przez jej złe użytkowanie (wynikające ze złego jej przechowywania lub noszenia). Przykłady złego przechowywania lub noszenia biżuterii:
– przechowywanie łańcuszków razem luzem co skutkuje ich splątaniem, a w rezultacie zerwaniem lub miejscowym osłabieniu ich ciągłości
– zarysowanie przedmiotu, np. przy noszeniu na plaży (w tym zapchanie szczelin piaskiem),
– inne mechaniczne uszkodzenie, np. zerwanie bransoletki, czy wygięcie jakiegoś elementu podczas wykonywania czynności narażających biżuterię na zepsucie,
– kontakt z perfumami i środkami chemicznymi. Pamiętaj, najpierw perfumy, później zakładanie biżuterii, a do sprzątania ściągamy pierścionki i bransoletki.
– przechowywanie jej w miejscach o zbyt dużym dostępie do światła, wilgoci i powietrza (zwłaszcza zanieczyszczonego) lub z inną biżuterią (np. sztuczną). Te wszystkie czynniki wpływają na czernienie lub żółknięcie srebra. Warto wiedzieć, że proces ciemnienia srebra jest procesem naturalnym. W końcu nosząc ją nie ograniczymy powyższych czynników całkowicie. Jednak, aby zachowała jak najdłużej swój pierwotny wygląd należy przynajmniej stosować się do odpowiedniego jej przechowywania i odświeżać ją regularnie.

Zgłoszenie reklamacji – dokument do pobrania i wydruku:
FORMULARZ-REKLAMACJI (pdf)

Adres do reklamacji lub zwrotu:
Magdalena Gołba
ul. Zwierzyniecka 24/A107
31-105 Kraków

Adres e-mail:
pytania@bellamente.pl